Acasă > Uncategorized > Afaceri in mediul virtual

Afaceri in mediul virtual

Afacerea în mediu virtual, deseori identificată ca afacere online sau afacere electronică –    orice  afacere     care    utilizează  tehnologiile informaţiei        şi   comunicaţiilor    pentru   execuția     activităților    sale    și colaborarea cu partenerii de afacere, furnizori și clienți.

afacerea electronică (e-Business) =conceperea de noi afaceri într-un timp foarte scurt +noi pieţe de desfacere +

noi produse/servicii/informaţii (în funcţie de cerinţe) +servicii non-stop

O formă particulară de afacere electronică este comerţul electronic.

Pentru  comerţul electronic există o serie de definiţii, în funcţie perspectiva de raportare:

– din punct de vedere al proceselor de afacere, comerţul electronic  este o aplicaţie IT şi  un  sistem  de  comunicare  pentru  susţinerea  şi  automatizarea  tranzacţiilor  de afacere şi a fluxurilor de lucru;

– din perspectiva  serviciului,  comerţul  electronic  este  un  instrument  prin  care  se răspunde necesităţii  de reducere a costurilor serviciului,  îmbunătăţind  în acelaşi timp calitatea acestuia şi viteza de livrare;

– din punct de vedere online, comerţul electronic prevede capacitatea de cumpărare şi vânzarea de informaţii, bunuri şi servicii prin Internet.

Afacerile electronice realizate prin intermediul reţelelor deschise – în particular prin Internet – vor influenţa cel mai profund întreprinderile în viitorul apropriat.

Viitorul afacerilor în mediul virtual nu poate fi prevăzut cu exactitate.

Pentru a se putea înţelege efectele pe timp lung, ar trebui să se efectueze o analiză riguroasă, bazată pe teoriile şi modelele strategice şi economice deja existente.

• Costul redus pentru demarare. Acest lucru este un plus pentru oricine care nu dispune de o sumă semnificativă alocată începerii unei afaceri. În funcţie de ce se dorește a se face, totuși, costurile variază. În general, veniturile inițiale sunt destul de reduse, totuși, trebuie apreciat că aceasta este o modalitate sigură de a învăţa cum se derulează o afacere în mediul electronic.

• Scalabilitate. În funcţie de modelul de afacere, o afacere electronică poate să crească mult mai uşor decât una reală. Fără preocupările din lumea reală privind aprovizionarea, depozitarea, precum şi costurile de livrare, este la fel de ieftin pentru a vinde zece articole, o mie sau mai mult. Prin urmare, extinderea sau închiderea magazinelor nerentabile se poate face rapid.

• Independență. Nu este necesară o clădire de birouri. Un laptop, cât de cât performant, cu un acces la internet este tot necesarul pentru a derula o afacere electronică.

• Responsabilitate redusă. Urmările falimentarii unui magazin într-o lume virtuală sunt mai ușor de suportat decât într-o lume reală. Excepţia o reprezintă cazurile în care tranzacțiile sunt ilegale (se încalcă drepturile de autor), se urmărește fraudarea clienților.

• Sursă de venit viabilă. De exemplu, Second Life a estimat că aproximativ 50.000 de

persoane desfășoară diverse activități economice prin platforma sa.

− Second Life (SL) este o lume virtuală dezvoltată de Linden Lab care a fost lansată pe 23 iunie 2003 şi este accesibilă prin intermediul Internetului. Un program client gratuit, Second Life Viewer, permite utilizatorilor săi, numiți rezidenţi, să interacţioneze unii cu alţii prin intermediul avatarurilor. Rezidenţii pot explora, întâlni alţi rezidenţi, socializa, participa la activităţi individuale şi de grup. De asemenea, pot crea şi comercializa proprietăți virtuale și servicii sau pot călători în întreaga lume.

− primul milionar al platformei Second Life a fost Anshe Chung

(http://www.entropiaplatform.com/) – a dezvoltat o afacere cu terenuri în lumea virtuală

− Rețeaua de clinici private Centrul Medical Unirea (CMU ) a lansat „CMU Virtual” (www.cmu.ro), primul centru medical pe platformă Second Life, în Virtual Bucharest, la câteva săptămâni după ce BCR și-a lansat un astfel de centru.

http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_censorship

Afacerea în mediul virtual este destinată succesului întreprinderii în era

informaţiei.

Afacerea în mediul virtual ia în considerare resursele organizaţiei şi ale partenerilor în moduri noi şi inovatore pentru a crea avantaje strategice.

Potenţialu unei afaceri în mediul  virtual include toate aspectele   unei afaceri tradionale: strategie, procese, organizare, tehnologie.

Categorii:Uncategorized
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: